Ak si chcete vytvoriť eshop pomocou platformy Shoptec, po zriadení služby u Shoptec, si musíte nastaviť DNS záznamy u vašej domény v našom Control Paneli (platí v prípade, ak sme registrátorom domény a využívate naše Name servery), aby sa doména prepojila so stránkou.
Prihláste sa do Control Panela a u vašej domény kliknite na DNS záznamy:
Sú dve možnosti:
- Ak u Shoptec chcete využívať okrem eshopu aj email (ak je v ponuke služby), môžete si rovno nastaviť Name servery na Shoptec (viď nižšie sekciu Nastavenie Name serverov)
- Ak chcete využívať len eshop a emaily používať u nás, nastavte si len odporúčané DNS záznamy (viď nižšie sekciu Nastavenie DNS záznamov)
Nastavenie Name serverov
Tento postup odporúčame zrealizovať, ak chcete u Shoptec využívať všetky služby - eshop a emaily (ak je možnosť alebo nechcete emaily využívať vôbec).
V službe DNS záznamy v Control Paneli v hornej časti obrazovky uvidíte zoznam našich serverov:
Tieto tri naše servery vymažte a zadajte si tam tieto dva Name servery Shoptec uvedené v tabuľke:
Name server |
ns1.vshosting.cz |
ns2.vshosting.cz |
Kliknite na Zmeniť a počkajte na zmenu serverov. Zmena obyčajne prebehne do 2 hodín, niekedy aj dlhšie.
Ak Name servery chcete používať naše, nasmerovanie domény na Shoptec môžete zrealizovať pomocou úpravy samotných DNS záznamov uvedených v článku nižšie.
Nastavenie DNS záznamov
Ak emaily chcete naďalej používať u nás, nechajte Name servery nastavené na naše a v DNS záznamoch (ich zoznam nájdete nižšie pod Name servermi) upravte A záznam pre root doménu prepísaním na IP adresu uvedenú v tabuľke nižšie - 185.59.208.190.
Po úprave A záznamu si pridajte nový záznam, ten pomenujte www, typ nastavte na A a hodnotu zadajte tú istú IP ako predtým - 185.59.208.190.
A záznam pre domena.tld | 185.59.208.190 |
A záznam pre www.domena.tld | 185.59.208.190 |
Podobne ako v prípade zmeny Name serverov, aj v prípade úpravy DNS záznamov je potrebné počkať aspoň 2 hodiny.
Informácie a podpora
Informácie boli čerpané z článku Ako začať prevádzkovať internetový obchod na vlastnej doméne?. V prípade ak máte u nás všetky nastavenia správne a stránka na vašej doméne nefunguje (ani po viac ako 24 hodinách), je potrebné kontaktovať technickú podporu Shoptec pre overenie aktuálneho stavu služby. V prípade, ak ste v našom článku našli nepresnosti, prípadne neaktuálne údaje (neručíme za zmeny, ktoré mohli medzitým nastať u prevádzkovateľa externých služieb) neváhajte nás kontaktovať.