Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies
- cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies
- cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytyckých a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
  • EXO HOSTING
  • Webmail

Blacklist a Whitelist

Blacklist a Whitelist patria medzi rozšírené nastavenia ochrany emailových schránok.

Vo vašom Control Paneli kliknite na E-mailové účty a následne na tlačidlo Hromadná zmena. Potom označte možnosť Rozšírené nastavenia.

 

Blacklist

Do Blacklistu (čierneho zoznamu) môžete zaradiť problémové konkrétne emailové schránky alebo domény, z ktorých vám chodí spam, prípadne IP adresy, podľa návodu nižšie:

PoznámkaUvedené emailové adresy, domény a IP adresy uvedené v Blackliste a Whiteliste sú len príklad. Do zoznamov zadávajte len tie emailové adresy, domény a IP adresy, ktoré skutočne potrebujete zablokovať alebo povoliť.

 

Whitelist

Whitelist (biely zoznam) predstavuje zoznam emailových schránok, domén, či IP adries, ktoré považujete za dôveryhodné. Tento zoznam má vyššiu prioritu ako Blacklist, takže ak máte nejakú schránku uvedenú v oboch zoznamoch, systém bude na ňu hľadieť ako na dôveryhodnú a emailové správy vám budú chodiť.

TIPMajte na pamäti, že Whitelist nie je 100% záruka toho, aby Vám boli emailové správy doručené v každom prípade. Ak sú emaily odosielané zo serverov, ktoré sa ocitli na Blackliste svetových databáz serverov, z ktorých je odosielaný spam, je dosť možné, že emailové správy Vám nebudú doručené napriek tomu, že schránku, server a prípadne IP adresu servera máte na Whiteliste.

 

Príklad

Používate emailovú schránku napr. mail@blacklist.tld a chcete odoslať email niekomu, kto u nás používa schránku test@exohosting.sk. Email odošlete, ale vráti sa vám s týmto chybovým hlásením:

test@exohosting.sk
host relay.exohosting.sk [92.240.253.136]
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<test@exohosting.sk>:
550-rejected because 111.222.333.444 is in a black list at
550-sip-sip24.invaluement.local
550-Blocked by ivmSIP and/or ivmSIP/24 - see
550 https://www.invaluement.com/lookup/?item=111.222.333.444

Toto znamená, že ste sa snažili odoslať email na adresu test@exohosting.sk, ale keďže vaša emailová schránka mail@blacklist.tld sa nachádza na doméne, ktorá sa nachádza na serveri (vzorová IP adresa 111.222.333.444), ktorý sa ocitol na Blackliste, tak odoslaná správa bola zablokovaná a nemohla byť doručená.

Stáva sa, že zákazníci nás často kontaktujú, že sa nám nedá doručiť email (neskôr sa zistí, že z vyššie uvedeného dôvodu). Bohužiaľ v tomto prípade problém treba riešiť na strane odosielateľa, resp. jeho serverov, ktoré sú na Blackliste.

 

Chyba SMTP: [550] Nepovolená ip

 

Ak chcete odoslať email a email sa neodošle a namiesto toho dostanete chybové hlásenie Chyba SMTP: [550] Nepovolena ip, v tomto prípade ide o inú situáciu, veľmi pravdepodobne máte aktivovanú SMTP ochranu a v nej nezahrnutú IP adresu, z ktorej sa snažíte odoslať. Viac nájdete v článku Chyba SMTP: [550] Nepovolena ip.

open gdpr back to top
×