Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies
- cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies
- cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytyckých a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
  • EXO HOSTING
  • Webmail

Mozilla Thunderbird a problém s certifikátom (Avast antivírus)

Problém s certifikátom v Thunderbirde

 

Po nainštalovaní antivírusu Avast, niektorí emailoví klienti, ako napr. Thunderbird, pri pokuse prijať alebo odoslať email, môžu upozorniť na neplatnosť certifikátu emailového servera. Problém sa prejaví prostredníctvom tohto výstražného okna:

 

 

Môžete Potvrdiť bezpečnostnú výnimku (čo ale musíte učiniť pre každú emailovú schránku), Avast má však lepšie riešenie.

 

Exportovanie certifikátu z nastavení Avastu

 

1. Spustite úvodné okno Avastu a hore vpravo kliknite na Menu:

 

 

2. Kliknite na položku Nastavenia:

 

 

3. Hore vpravo kliknite na Hľadať:

 

 

4. Do vyhľadávacieho poľa zadajte geek:area a následne kliknite na Avast Geek:

 

 

5. Otvorí sa stránka s veľa tajnými nastaveniami, prejdite nižšie až do druhej polovice nastavení a pri položke Mail Shield: Export certificate kliknite na Perform:

 

 

6. Exportovaný certifikát si uložte do počítača:

 

 

7. Po uložení kliknite na OK:

 

 

Import certifikátu do Thunderbirdu

 

1. Otvorte Thunderbird a hore napravo kliknite na 3 vodorovné čiarky a následne v menu na Nastavenia:

 

 

2. V sekcii Súkromie a bezpečnosť kliknite na Spravovať certifikáty:

 

 

3. Kliknite na kartu Autority a následne dole na tlačidlo Importovať:

 

 

4. Teraz sa preklikajte až do lokality, kam ste si uložili certifikát súboru, ktorý ste si exportovali z Avastu a naimportujte si ho.

 

Vyskočilo upozornenie, že "Tento certifikát je už nainštalovaný..."? Prejdite nižšie na sekciu Problém s importom certifikátu, vyriešte problém a potom sa vráťte do tohto bodu. Ak nevyškočilo žiadne upozornenie, pokračujte ďalej.

 

Vyskočí okno, označte možnosť Dôverovať tejto certifikačnej autorite pri identifikácii serverov a kliknite na OK:

 

 

Teraz skúste prijať a odoslať poštu v Thunderbirde a už by nemalo vyskočiť žiadne okno s upozornením na neplatnosť certifikátu.

 

Problém s importom certifikátu

 

Môže sa stať, že Thunderbird už má nainštalovaný certifikát od Avastu, napríklad z nejakej staršej inštalácie. V tomto prípade vyskočí takéto varovné okno:

 

 

Kliknite na OK, a v Správcovi s certifikátmi na karte Autority si vyhľadajte sekciu Avast a odstráňte položku Avast Web/Mail Shield Root kliknutím na Odstrániť alebo prestať dôverovať...

 

 

Po odstránení starého certifikátu sa vráťte do sekcie Import certifikátu do Thunderbirdu a pokračujte v bode 4.

open gdpr back to top
×