Problém s certifikátom v Thunderbirde
Po nainštalovaní antivírusu Avast, niektorí emailoví klienti, ako napr. Thunderbird, pri pokuse prijať alebo odoslať email, môžu upozorniť na neplatnosť certifikátu emailového servera. Problém sa prejaví prostredníctvom tohto výstražného okna:
Môžete Potvrdiť bezpečnostnú výnimku (čo ale musíte učiniť pre každú emailovú schránku), Avast má však lepšie riešenie.
Exportovanie certifikátu z nastavení Avastu
1. Spustite úvodné okno Avastu a hore vpravo kliknite na Menu:
2. Kliknite na položku Nastavenia:
3. Hore vpravo kliknite na Hľadať:
4. Do vyhľadávacieho poľa zadajte geek:area a následne kliknite na Avast Geek:
5. Otvorí sa stránka s veľa tajnými nastaveniami, prejdite nižšie až do druhej polovice nastavení a pri položke Mail Shield: Export certificate kliknite na Perform:
6. Exportovaný certifikát si uložte do počítača:
7. Po uložení kliknite na OK:
Import certifikátu do Thunderbirdu
1. Otvorte Thunderbird a hore napravo kliknite na 3 vodorovné čiarky a následne v menu na Nastavenia:
2. V sekcii Súkromie a bezpečnosť kliknite na Spravovať certifikáty:
3. Kliknite na kartu Autority a následne dole na tlačidlo Importovať:
4. Teraz sa preklikajte až do lokality, kam ste si uložili certifikát súboru, ktorý ste si exportovali z Avastu a naimportujte si ho.
Vyskočí okno, označte možnosť Dôverovať tejto certifikačnej autorite pri identifikácii serverov a kliknite na OK:
Teraz skúste prijať a odoslať poštu v Thunderbirde a už by nemalo vyskočiť žiadne okno s upozornením na neplatnosť certifikátu.
Problém s importom certifikátu
Môže sa stať, že Thunderbird už má nainštalovaný certifikát od Avastu, napríklad z nejakej staršej inštalácie. V tomto prípade vyskočí takéto varovné okno:
Kliknite na OK, a v Správcovi s certifikátmi na karte Autority si vyhľadajte sekciu Avast a odstráňte položku Avast Web/Mail Shield Root kliknutím na Odstrániť alebo prestať dôverovať...
Po odstránení starého certifikátu sa vráťte do sekcie Import certifikátu do Thunderbirdu a pokračujte v bode 4.