Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies
- cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies
- cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytyckých a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
  • EXO HOSTING
  • Webmail

Vymazanie emailov v RoundCube

Z času na čas, niekedy aj dosť často sa môže stať, že sa zaplní vaša emailová schránka, čím sa znemožní prijímanie emailov. To spozorujete krátko na to, ako si uvedomíte, že vám za posledné dni neprišiel žiadny email.

Aby táto situácia nenastala, odporúčame, aby ste mali aktivované notifikácie pre posielanie upozornení, keď sa schránka začne zapĺňať.

Vtedy odporúčame, aby ste si svoju schránku skontrolovali a vymazali zbytočné emaily. Ak pre príjem používate protokol IMAP, tak emaily môžete mazať priamo vo vašom emailovom klientovi (napr. Thunderbird), najistejšie je však zmazanie správ priamo na Roundcube Webmail, čo je priamy prístup do schránky.

Čo všetko si zmažete, je na vás, ale najviac efektívne bude zmazať emaily, ktoré buď zaberajú najviac miesta (s veľkými prílohami) alebo sú tak staré, že ich už nebudete potrebovať.

 

Zmazanie emailov s veľkými prílohami

 

Prihláste sa do Roundcube Webmail a napr. v Doručenej pošte kliknite hore na Možnosti:

 

 

Vyskočí okno, v ktorom si Zoraďovanie vyberte možnosť Veľkosť (je úplne dole v menu) a Systém zoraďovania vyberte možnosť zostupne. Po kliknutí na Uložiť sa emaily v Doručenej pošte zoradia od najväčšieho (resp. s najväčšou prílohou) po najmenší. Obyčajne stačí, keď zmažete prvých pár emailov a v schránke by sa malo uvoľniť dostatok miesta. ak tie prílohy príliš veľké nie sú, budete musieť tých emailov zmazať viac.

 

 

Pred zmazaním sa uistite, že prílohy v emailoch už nebudete potrebovať, predtým si ich pre istotu stiahnite (kliknete na správu a v okne napravo sa ponúkne príloha na stiahnutie)

Po vymazaní emailov nezabudnite vysypať Kôš!

 

Zmazanie starších emailov

 

Druhá možnosť je vymazať staršie emaily, ktoré zrejme už nepotrebujete a ani potrebovať nebudete. Tento princíp funguje na spôsobenie vyhľadania a filtrovania požadovaných emailov.

Kliknite sa do požadovanej zložky, napr. do Doručenej pošty a vedľa vyhľadávacieho formulára kliknite na šípku:

 

 

Vyskočí okno, v ktorom si môžete nastaviť vyhľadávanie správ podľa zvolených kritérií. Na obrázku nižšie napríklad môžete vidieť, že sme vybrali:

  • Typ: Všetko - tu vyberiete aké emaily chcete vybrať, či neprečítané alebo s prílohou, ak chcete proste zmazať emaily, vyberiete Všetko.
  • Dátum: staršie ako mesiac - dôležité kritérium, podľa ktorého chcete zobraziť tie emaily, podľa čoho si ich tu necháte zobraziť. Tento konkrétny výber znamená, že zobrazíte emaily staršie ako mesiac. Môžete si dať zobraziť emaily staršie ako týždeň alebo rok, to je už na vás
  • Rozsah: Všetky priečinky - tu nastavíte z akej zložky chcete emaily zmazať, buď z aktuálnej, kde sa nachádzate (teda napr. doručená pošta) alebo budú zahrnuté všetky priečinky.

 

 

Nakoniec kliknite na Hľadať. Zobrazia sa emaily, ktoré ste vybrali na základe vyššie uvedených kritérií. Hore kliknite na šípku Výberu a napr. na Všetko (ak chcete vybrať a vymazať úplne všetky správy, ktoré sa zobrazili) alebo Aktuálna stránka, keď chcete zmazať len tie emaily, ktoré aktuálne vidíte:

 

 

Po výbere kliknite na ikonu Vymazať a emaily zmažete:

 

 

Pozor, ak ste pred nastavením vyhľadávacích kritérií vybrali Rozsah: Všetky priečinky, tak po kliknutí na ikonu Vymazať môže vyskočiť chybové hlásenie, že sa správy nepodarilo presunúť. Zrejme z dôvodu, že výber zahŕňa aj Kôš, tak to ako keby chcelo presúvať z Koša do Koša. Ak vyberiete Rozsah: Aktuálny priečinok, tak žiadna chyba nevyskočí.

Po zmazaní emailov si ešte skontrolujte Kôš, č je v ňom všetko, čo ste naozaj chceli vymazať a Kôš vysypte. Až po vysypaní Koša sa miesto vo vašej schránke uvoľní.

 

open gdpr back to top
×