Niekedy nastávajú situácie, že vlastníte doménu (musíte byť majiteľom domény podľa WHOIS), ktorá sa nachádza v Control Paneli webmastera, či správcu vašej firemnej siete alebo bývalého zamestnanca vašej firmy, ktorý mal na starosti aktualizácie webovej stránky nachádzajúcej sa na doméne a navyše nemáte aktuálny kontakt na túto osobu, tak nemáte ani možnosti, ako si môžete sám spravovať služby u svojej domény.
Chcem si svoju doménu spravovať sám
Ak si svoju doménu chcete spravovať sami, máte na to možnosti, ktoré závisia od toho, kto má na starosti správu Control panela:
Doména je v Control Panela webmastera
Webmaster je osoba, ktorá má / mala na starosti vytvorenie webovej stránky na základe spolupráce, na ktorej ste sa vzájomne dohodli. Vtedy môže nastať situácia, že webmaster zaregistruje doménu na základe údajov, ktoré ste mu poskytli a zaregistruje ju cez svoj Control Panel. Vtedy ste majiteľom domény, ale jej správu po technickej stránke spravuje webmaster a všetky zmeny, ktoré by ste potrebovali zrealizovať, musíte riešiť cez tohto webmastera. Takže ak si tieto záležitosti prajete spravovať sami, postup je nasledovný
Požiadajte webmastera (majiteľa) Control Panela, aby upravil administrátorský kontakt vašej domény (v Control Paneli → Kontakty, ak tak už nebolo učinené), najmä aby aktualizoval kontaktný email na vašu plne funkčnú emailovú adresu - viac informácií nájdete v článku Odpojenie domény od Control panelu, ide o autorizovanú požiadavku, ktorú môže vykonať len majiteľ Control Panela.
Po odpojení domény, sa k doméne automaticky vytvorí nový, vlastný Control Panel a na email uvedený v administrátorskom kontakte prídu prihlasovacie údaje. Po prihlásení do nového Control Panela si môžete už všetky služby v ohľade domény spravovať sami.
Na majiteľa Control Panela nemám (už) kontakt
Táto situácia nastáva vtedy, ak majiteľom Control Panela bol bývalý zamestnanec alebo osoba, ktorá z nejakého dôvodu zmenila telefónne číslo a / alebo emailový kontakt, čím sa znížili možnosti ju kontaktovať. Ak vyčerpáte všetky dostupné alternatívne možnosti, ako danú osobu kontaktovať, je ešte možnosť, že o kontakt sa môžeme pokúsiť my, ale je potrebné, aby ste postupovali nasledovne:
- Na emailovú adresu fakturacia@exohosting.sk nám pošlite podpísanú žiadosť (naskenovanú v PDF alebo JPG, prípadne PNG formáte - môžete použiť formuláre použité nižšie), kde uvediete názov domény a podrobne vysvetlíte situáciu, prečo žiadate odpojiť doménu od aktuálneho Control Panela. Nezabudnite v žiadosti uviesť celý váš kontakt, resp. fakturačné údaje.
- Žiadosť musí byť odoslaná z emailovej schránky, ktorá:
- je uvedená vo WHOIS,
- alebo sú na ňu doručované faktúry (resp. výzvy na platbu) a zároveň schránka musí patriť doméne, takže neakceptujeme schránky gmail, azet a pod.
- Ak máte doklady o platbe (faktúry) môžete ich doložiť
Na základe vami poskytnutých informácií kontaktujeme majiteľa Control Panela a o výsledku vás budeme informovať na email, z ktorého ste nám napísali.
Pre zaslanie žiadosti o odpojenie domény od Control Panela môžete použiť formuláre nižšie, vyberte si formulár podľa toho, či je doména zaregistrovaná (resp. sa vystavujú faktúry) na fyzickú osobu alebo právnicku osobu vrátane SZČO.