Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Po zmene DNS záznamov sa stále zobrazuje web z pôvodnej lokality


      Ako postupovať keď po zmene DNS záznamov stále vidíte webovú stránku z pôvodnej lokality.

    Zmena menných serverov alebo DNS záznamov

     

    Ak zmeníte menné servery (name servers) na iné, tak spolu s nimi sa obyčajne zmenia aj jednotlivé DNS záznamy (ak ste si na nových menných serveroch nenastavili rovnaké DNS, ktoré ste mali na pôvodných menných serveroch) alebo chcete zobrazovať webové stránky z iného servera, tak nastavíte iné A záznamy, patriace inému serveru.

    DNS záznamy sa cachujú z dôvodu, aby sa stránky načítavali rýchlejšie a aby v prípade výpadku (teoreticky hocikde v sieti internet) hneď "nepopadali" všetky webové stránky.

    Hoci v tomto má cachovanie DNS veľké výhody, až taká výhoda to nie je, keď potrebujete zmeniť menné servery (NS) na iné (a tým sa zmenia DNS záznamy na nové) alebo zmeníte konkrétne DNS záznamy na iné (najčastejšie A záznamy, ktoré určujú, z ktorých konkrétnych serverov sa má stránka načítavať).

    Výsledkom je, že ak zmeníte DNS záznamy, tak vďaka DNS cache stále môžete vidieť v prehliadači stránku, ktorá sa načítava z pôvodných DNS záznamov (serverov). Je to obzvlášť nepríjemné, keď potrebujete pracovať na novej stránke, na nových serveroch. Podobný problém sa môže objaviť, keď si presmerujete stránku na inú lokalitu a presmerovanie nefunguje, resp. nefunguje správne.

    Všeobecne platí, že treba mať len trpezlivosť a počkať aspoň 1-2 hodiny, vo veľkej väčšine prípadov sa po 2 hodinách stránka začne v prehliadači zobrazovať z nových DNS záznamov (serverov). Sú však prípady, ak sa stránka vo vašom prehliadači nenačítava z nových serverov ani po 12, či 24 alebo po 48 a v niektorých prípadoch dokonca ani po 72 hodinách. V tomto prípade je problém vo vašej lokálnej cache (a môže to byť cache v počítači, cache v routeri, cache u ISP (internetového providera) atď.), s tým poskytovateľ hostingu vám veľa nepomôže, ale môžete vyskúšať viacero spôsobov, ako si cache vyčistiť.

     

    F5, CTRL+F5

     

    Obnovenie stránky (F5) alebo tzv. "tvrdé" obnovenie stránky (CTRL+F5) môže pomôcť načítať web z novej lokality, toto pomáha v prípade, ak pôvodnú stránku máte nacachovanú u seba v počítači (prehliadači). Stlačením týchto kláves (odporúčame tento proces zopakovať aspoň tri krát po sebe) totiž obnovíte resp. vyčistíte svoju lokálnu cache prehliadača a prehliadač si nanovo stiahne súbory webovej stránky z internetu. Po zmene DNS záznamov tento spôsob nemusí pomôcť vždy (to je skôr výnimočný prípad), ale v každom prípade (po každej zásadnej zmene stránky) odporúčame tento krok vykonať vždy a ako prvý.

     

    Reštart počítača a routera

     

    Niekedy pomôže aj to, keď reštartujete počítač a/alebo router. Reštartom zariadení sa nanovo pripojíte do siete internet a váš poskytovateľ internetu (ISP) vám môže prideliť inú IP adresu (nie je to nutná podmienka, ale opätovné pripojenie do internetovej siete môže pomôcť), čo obyčajne môže dopomôcť k tomu, že webové stránky sa nebudú načítavať z pôvodnej cache. Tento krok odporúčame učiniť ako druhý, aj obyčajný reštart zariadení vie vyriešiť množstvo problémov.

     

    Flush DNS cache

     

    DNS cache si môžete vyprázdniť pomocou príkazového riadku v počítači. Spustite príkaz cmd vo vašom počítači, do príkazového riadku napíšte:

     

    ipconfig /flushdns

     

    a stlačte Enter.

    Výsledok uvidíte takýto:

     

    ipconfig-flushdns.png

     

    Po vyčistení DNS cache načítajte stránku znovu (F5 alebo CTRL+F5). Niekedy tento úkon pomôže, niekedy nie, spoľahnúť sa na tento krok 100% nedá.

     

    DNS cache u ISP

     

    Častým dôvodom, prečo stále vidíte pôvodnú stránku aj po zrealizovaných všetkých vyššie uvedených krokov je to, že pôvodná stránka môže byť nacachovaná u vášho poskytovateľa internetu (ISP - Internet Service Provider) a najmä, ak v routeri máte nastavené jeho menné servery (čo býva bežné, keď k vám príde technik zapojiť internet a do konfigurácie routera zapíše name servery providera, ktorého služby ste si zakúpili).

    Možnosťou je, že si tieto name servery zmeníte, tu sa však vyžaduje trochu viac skúseností, aby ste si neodborným zásahom komplet "nezrušili" celý internet (resp. pripojenie do siete internet). Ak budete postupovať presne podľa nášho návodu, nič zlé nespravíte.

     

    Tip:

    V prípade nejasností nastavení routera sa obráťte na vášho dodávateľa hardvéru alebo poskytovateľa internetového pripojenia (ISP).

     

     

    Prihláste sa do nastavení vášho routera. Prihlasovacia stránka do nastavení môže byť napr. IP adresa 192.168.0.0 alebo 192.168.0.1 (to sa tiež dá nastaviť v nastaveniach routera, viac informácií získate od vášho poskytovateľa internetu, resp. mali by ste adresu pre prihlásenie vidieť na zadnej / spodnej časti routera).

    V nastaveniach by ste mali vidieť DNS servery vášho poskytovateľa internetu a v sekcii Network pod WAN by ste mali mať možnosť zmeniť IP adresy DNS serverov - pozor, každý router to bude mať inak, napr. návod ako zmeniť DNS servery napr. v routeroch TP-Link nájdete tu (obdobne to bude platiť aj pre iné routre).

    Ukážka, kde v administrácii routerov TP-Link si môžete nastaviť DNS servery:

     

    tplink-dns.png

     

    V označených poliach (Primary a Secondary DNS) najskôr uvidíte IP adresy vášho poskytovateľa internetu. Skopírujte si ich do počítača (nejakého dokumentu), nikdy neviete, či ich nebudete kvôli niečo potrebovať a namiesto nich si do nastavení routera vložte IP adresy Google serverov (8.8.8.8 ako primárny a 8.8.4.4 ako sekundárny). Nové nastavenia uložte a reštartujte router. Znovu načítajte webovú stránku v prehliadači (CTRL+F5) a teraz už by ste mali na doméne vidieť aktuálnu stránku.

     

    Tip:

    Ak nemáte možnosť zmeniť IP adresy DNS (menných) serverov vo svojom routri, kontaktujte svojho poskytovateľa internetu - pre neho by to nemal byť problém zmeniť aj na diaľku.

     

    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie

      Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku.

      V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus:

       

      101380-exoweb-stranky-priecinky-odkazy.png

       

      Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke:

       

      101380-exoweb-novy-odkaz.png

       

      Odkaz na sekciu

      Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu.png

       

      Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu-link.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

×
×
  • Vytvoriť nové...