V tomto návode si ukážeme ako nastaviť emailové konto v Gmail, kde môžete spravovať emailové schránky patriace pod Vašu doménu.
Predstavme si modelovú situáciu, že vlastníte doménu exo.sk a vytvorili ste si emailovú schránku email.exo@exo.sk.
Ak nechcete používať na správu pošty napr. Webmail, ale Gmail, tak postupujte podľa tohto návodu.
Najprv bude potrebné si zrealizovať určité nastavenia v našej modelovej schránke email.exo@exo.sk.
Prihláste sa do Control Panela a pri Vašej doméne (v našom prípade exo.sk) kliknite v sekcii služieb na E-Mailové účty...
...nájdite našu modelovú schránku email.exo@exo.sk a kliknite na modrú ceruzku (nastavenia):
Nás teraz bude zaujímať nastavenie Špeciálna ochrana SMTP servera (toto nastavenie zrealizujeme preto, aby sme v Gmaile mohli odosielať správy z našej schránky email.exo@exo.sk), ktorá je u každej schránky vo východzom nastavení vypnutá.
V praxi to znamená, že bez ohľadu na to, kde sa vo svete nachádzate, môžete z Vašej schránky email.exo@exo.sk odosielať poštu. Je to síce pohodlné riešenie, ale z dôvodu, že vo svete existuje množstvo rizikových krajín odkiaľ sa posiela enormné množstvo spamu, neodporúča sa mať toto nastavenie vypnuté.
Preto odporúčame nastavenie Špeciálna ochrana SMTP servera zapnúť a z menu si vybrať krajiny, z ktorých posielate poštu, v našom prípade obyčajne Slovensko. Ale keďže si poštu v našej modelovej schránke email.exo@exo.sk chceme spravovať z prostredia Gmail, musíme do zoznamu pridať ešte USA, Francúzsko a Fínsko, keďže veľká väčšina Gmail serverov sa nachádza práve tam. Z menu vyberte Slovakia, United States, Finland a France, tak ako na obrázku (prípadne si môžete vybrať ďalšie krajiny, odkiaľ je možné, že budete odosielať poštu, napr. Česká republika alebo Nemecko). Následne dole na stránke kliknite na červené tlačidlo Zmeniť.
Teraz si zrealizujeme nastavenia na Gmaile, aby ste poštu z email.exo@exo.sk mohli plnohodnotne spravovať.
Gmail - nastavenie SMTP
Prihláste sa do svojho účtu Gmail (použijeme modelový príklad moj.email.2019@gmail.com) a kliknite vpravo na ozubené koliesko a Nastavenia:
Následne kliknite na kartu Účty a import a nižšie v sekcii Odosielať poštu ako: kliknite na odkaz Pridať ďalšiu e-mailovú adresu
Vyskočí okno, zadajte Vaše meno alebo meno pod ktorým chcete vystupovať a zadajte emailovú adresu, ktorú používate pod svojou doménou (náš príklad email.exo@exo.sk)
Označenie alias môžete ale aj nemusíte vypnúť, v prípade ak budete používať len jednu schránku pod ktorou budete vystupovať, tak alias nie je nutné označovať, dodatočne si ho môžete zapnúť/vypnúť.
Pokračujte na Ďalší krok, zadajte údaje podľa obrázka nižšie a zadajte heslo, ktoré máte ku svojej schránke. Pri prvotnom nastavení môžete vidieť automaticky zadaný server relay.exohosting.sk, ale zmeňte ho na smtp.exohosting.com, port vyberte 465 a kliknite na Pridať účet >> (Dôležité upozornenie: ak ste doteraz vo Vašom Control Paneli v sekcii Špeciálna ochrana SMTP servera nezadali United States do zoznamu povolených krajín, je vysoká pravdepodobnosť, že dostanete chybové hlásenie, že zadané údaje nie je možné overiť):
Po pridaní účtu sa ešte objaví kontrolné okno, ktoré Vás vyzve na zadanie potvrdzujúceho kódu. Prihláste sa do Webmailu, otvorte email, ktorý práve prišiel od Google a skopírujte potvrdzovací kód, ktorý Vám poslali alebo kliknite na overovací odkaz v emaile, vyberte si, čo je pre Vás jednoduchšie:
Ak ste postupovali správne, v sekcii Účty a import uvidíte výsledok zobrazený nižšie. Nastavenie Pri odpovedaní na správu: si vyberte podľa potreby, ale s veľkou pravdepodobnosťou budete chcieť odpovedať z rovnakej adresy, na ktorú Vám email bol doručený, tak označte prvú možnosť:
Problém s nastavením SMTP
V prípade ak pri nastavení SMTP sa stretnete s takýmto hlásením:
Musíte si povoliť používanie externého SMTP. Viac informácií nájdete tu, resp. v návode Allow per-user outbound gateways.
Teraz už môžete z Gmail odosielať správy z Vašej vlastnej schránky. A teraz si nastavíme, aby ste poštu z našej modelovej schránky email.exo@exo.sk mohli prijímať v Gmaile.
Gmail - nastavenie POP3 (IMAP)
Na tej istej stránke, kde sme nastavili odosielanie správ (SMTP) kliknite v sekcii Skontrolovať poštu z iných účtov: nižšie na Pridať e-mailový účet
Vyskočí okno, zadajte Vašu emailovú adresu (namiesto modelovej email.exo@exo.sk)
Keď kliknete na Ďalej, na ďalšej stránke s najväčšou pravdepodobnosťou bude vybraná možnosť Importovať poštu z iného účtu (POP3), to nechajte označené a kliknite na Ďalej.
Poznámka: odporúčame Vám prečítať si článok Ako si nastaviť presmerovanie e-mailov na druhý e-mailový účet kde nájdete ďalšie užitočné informácie v prípade preposielania schránok, keďže technológia POP3 nepatrí medzi rýchle služby a presmerovanie je rýchlejšie.
Teraz je potrebné nastaviť si server podľa obrázka (namiesto modelovej email adresy použite svoju):
Dôležité upozornenie: Máte možnosť si ne/vybrať Ponechajte kópiu stiahnutej správy na serveri. Ak nepotrebujete z nejakého vážneho dôvodu uchovávať kópie pôvodných správ, tak neoznačujte toto políčko. Ak Vám príde email do schránky, Gmail si ju stiahne a pôvodná správa sa odstráni. Týmto nastavením zabránite tomu, aby sa časom Vaša schránka naplnila na maximum a potom nebude môcť prijímať ďalšie správy.
Následne kliknite na Pridať účet a odteraz svoje správy môžete spravovať v Gmaile.