Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Bezpečnostná kontrola emailovej schránky


      Ako postupovať, keď vaša emailová schránka bola napadnutá.

    Zvláštne správanie sa emailovej schránky

     

    Niekedy sa môže stať, že vaša emailová schránka sa začne správať zvláštne, začnú sa vám doručovať zvláštne emaily zo zvláštnych adries a navyše môžete mať ešte problém s odosielaním, že emailový klient (napr. Outlook) odmieta správu odoslať alebo že vám do schránky začalo chodiť akosi podozrivo veľa spamu.

    Podobné problémy môžu zaznamenať aj vaši známi, ktorí keď vám odošlú email, tak im sa vráti zvláštna notifikácia, napr. podobná tejto:
     

    -----Original Message-----
    From: Mail Delivery System [mailto:Mailer-Daemon@mail3s41.dnsserver.eu]
    Sent: Tuesday, December 03, 2019 3:04 AM
    To: info@mojadomena.tld
    Subject: Mail delivery failed: returning message to sender
    
    This message was created automatically by mail delivery software.
    
    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
    
    hacker@spam.tld

     

    V tomto prípade, keď v notifikácii vy alebo vaši známi vidia neznáme emailové adresy, už je evidentné, že vaša emailová schránka bola veľmi pravdepodobne hacknutá, niekto uhádol vaše nedostatočne silné heslo a schránku upravil tak, aby sa mu vaše emaily preposielali na jeho emailovú adresu.

    V tomto prípade treba rýchlo konať, lebo vaša schránka je súčasťou rozosielania spamu, čím ohrozíte nielen jej reputáciu, ale aj reputáciu svojej celej domény, čo môže mať negatívny dopad na jej postavenie vo výsledkoch vyhľadávania v Google alebo aj vaša riadna pošta začne končiť v spame.

     

    Krok č. 1 - Zmena hesla k emailovej schránke

     

    Najprv je dôležité, aby ste si zmenili svoje heslo k emailovej schránke na zložitejšie, ako ste doteraz používali, odporúčame použiť funkciu vygenerovania hesla, ktorá vygeneruje bezpečné heslo spĺňajúce všetky požiadavky. Po zmene hesla hacker stratí možnosť zneužívať vašu schránku na rozosielanie nevyžiadanej pošty, ale ešte stále môže vedieť preposielať vašu emailovú komunikáciu do svojej schránky a preto je nutné zrealizovať nasledujúce body vo Webmaile:

    • Kontrola Identity (v prípade, ak odošlete email a vám sa vráti nedoručenka obsahujúcu neznámu adresu)
    • Kontrola Filtrov (v prípade, ak vám niekto pošle email a vráti sa mu nedoručenka obsahujúcu neznámu adresu)

     

    Krok č. 2 - Kontrola identity

     

    Prihláste sa na RoundCube Webmail a kliknite naľavo v menu na Nastavenia:

     

    rc-nastavenia.png

     

    a potom v stĺpci naľavo kliknite na položku Identity. Po kliknutí na Identity v druhom stĺpci uvidíte najmenej jednu identitu, ktorá by mala byť označená vašou emailovou adresou:

     

    rc-identity.png

     

    Kliknite na názov svojej emailovej schránky a uistite sa, že vidíte aspoň takto vyplnené údaje, kde bude zadaná len vaša emailová adresa.

    V žiadnom prípade v políčkach Odpovedať na a (alebo) Skrytá kópia nesmie byť zadaná žiadna neznáma emailová adresa, ak áno, ihneď ju zmažte a kliknite dole na Uložiť.

     

    rc-nastavenia-identity.png

     

    V ostatných políčkach môžete mať vypísané svoje vlastné údaje, vrátane podpisu. V podpise neodporúčame používať presmerované odkazy, spam filtre zvyknú takúto poštu blokovať.

     

    Upozornenie:

    Práve pre tento dôvod, keď vo vašej identite sú pochybné údaje, spôsobuje to, že ak odošlete email, tak kópia sa odošle na pochybný email - antispamové filtre na základe takejto pochybnej identity emailové správy zablokujú a nepustia ďalej, takže adresát, ktorému ste písali, email nedostane alebo ak podozrivá emailová adresa má -nejaký- problém s prijímaním, tak sa vám vráti nedoručenka (ako v príklade úplne hore).

     

     

    Krok č. 3 - Kontrola Filtrov

     

    Po uistení, že dáta v Identite sú v poriadku, kliknite na Filtre a mali by ste tam vidieť toto (za predpokladu, že už ste si medzitým nevytvorili nejaký vlastný filter):

     

    rc-filtre.png

     

    Ak tam budete vidieť nejaký neznámy filter, kliknite naň a uvidíte takéto niečo:

     

    rc-filtre-nastavenie.png

     

    a to znamená, že vám niekto uhádol do schránky heslo a pridal tam pravidlo, aby všetky emaily, ktoré vám poslali známi, boli automaticky presmerované na email hackera.

    Ak by ste tam videli akýkoľvek neznámy, či podozrivý filter, kliknite hore na ikonu koša a filter zmažte.

    Stáva sa, že tieto pravidlá vytvárajú automatizovaní roboti, ktorí tam vkladajú presmerovania na nezmyselné schránky, takže presmerované emaily sa nemajú kam doručiť a vašim známym sa správa vráti ako nedoručená a myslia si, že vaša schránka neexistuje alebo tam vidia odkaz na inú zvláštnu adresu (viď príklad úplne hore).

     

    Záverečné odporúčania

     

    Dôvod, prečo nastali takéto situácie, je jednoduchý a často je to kvôli tomu, že si užívatelia k svojim schránkam nastavili nedostatočne silné heslá. Preto odporúčame vždy nastavovať silné heslá. Silným heslom výrazne zabezpečíte svoju schránku a prakticky úplne znemožníte jej hacknutie.

    Keď si preveríte, že vaša schránka na Webmaile už je v poriadku a vie prijímať a odosielať emaily bez problémov, tak potom skontrolujte svojho emailového klienta (ak používate) Outlook alebo Thunderbird vo vašom počítači, či tiež vedia prijímať a odosielať emaily (pri pokuse prijať a odoslať emaily, budete musieť zadať nové heslo, ktoré ste si nastavili v Kroku č. 1.)

    V prípade, ak by problémy v klientoch pretrvávali aj po kontrole schránky cez RoundCube Webmail, tak je potrebné, aby ste si preverili správne nastavenie serverov a portov.

    Nezabudnite si aktualizovať operačný systém vo vašom zariadení (počítač, notebook), aktualizovať antivírový program a preskenovať počítač.

    Nakoniec odporúčame ešte zvýšiť dôveryhodnosť svojich emailových schránok a celej domény pomocou SPF, DKIM a prípadne aj DMARC záznamov, čím výrazne obmedzíte rozosielanie nevyžiadaných správ.

    Pre zvýšenie bezpečnosti odporúčame používať aj ochranu SMTP servera, kde si po aktivácii môžete pridať zoznam povolených krajín , z ktorých je možné odosielať emaily.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie

      Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku.

      V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus:

       

      101380-exoweb-stranky-priecinky-odkazy.png

       

      Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke:

       

      101380-exoweb-novy-odkaz.png

       

      Odkaz na sekciu

      Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu.png

       

      Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu-link.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

×
×
  • Vytvoriť nové...