Ak máte problém s emailovou schránkou, napr. vinou slabého hesla prístup do nej získa útočník, schránka sa môže začať správať zvláštne.
Napr. ak vám do schránky začnú chodiť neznáme emailové notifikácie alebo vaši známi ich dostanú, keď vám odošlú email, napr. takéto:
-----Original Message----- From: Mail Delivery System [mailto:Mailer-Daemon@mail3s41.dnsserver.eu] Sent: Tuesday, December 03, 2019 3:04 AM To: info@mojadomena.tld Subject: Mail delivery failed: returning message to sender This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: hacker@spam.tld
... a že tam vidíte neznámu emailovú adresu, tak je veľmi pravdepodobné, že nejaký hacker alebo robot uhádol vaše heslo k emailovej schránke a v schránke spravil zmeny, ktoré prijatú poštu alebo odoslanú z vašej schránky presmerujú na svoj email.
Krok č. 1 - Zmena hesla k emailovej schránke
Najprv je dôležité, aby ste zmenili svoje heslo k emailovej schránke na zložitejšie, ako ste doteraz používali. Po zmene hesla sa prihláste na Webmail a vykonajte nasledujúce kontroly:
- Kontrola Identity (v prípade, ak odošlete email a vám sa vráti nedoručenka obsahujúcu neznámu adresu)
- Kontrola Pravidiel (v prípade, ak vám niekto pošle email a vráti sa mu nedoručenka obsahujúcu neznámu adresu)
Krok č. 2 - Kontrola identity
Prihláste sa na Webmail a kliknite naľavo v menu na Nastavenia
a potom v stĺpci naľavo kliknite na položku Identity. Po kliknutí na Identity v druhom stĺpci uvidíte najmenej jednu identitu, ktorá by mala byť označená Vašou emailovou adresou:
Kliknite na názov svojej emailovej schránky a uistite sa, že vidíte aspoň takto vyplnené údaje, kde bude zadaná len vaša emailová adresa.
V žiadnom prípade v políčkach Odpovedať na a (alebo) Skrytá kópia nesmie byť zadaná žiadna neznáma emailová adresa, ak áno, ihneď ju zmažte a kliknite dole na Uložiť.
v ostatných políčkach môžete byť vypísané svoje vlastné údaje, vrátane podpisu.
Krok č. 3 - Kontrola Filtrov
Po uistení, že dáta v Identite sú v poriadku, kliknite na Filtre a mali by ste tam vidieť toto:
Ak tam budete mať nejaký neznámy filter, tak by to mohlo vyzerať takto:
a to znamená, že vám niekto uhádol do schránky heslo a pridal tam pravidlo, aby všetky emaily, ktoré Vám poslali známi boli automaticky presmerované na email hackera.
Ak vo Filtroch uvidíte akékoľvek zvláštne pravidlo, vymažte ho (ikona koša hore v menu).
Záver
Dôvod, prečo nastali takéto situácie, ja jednoduchý a často je to kvôli tomu, že si zákazníci k svojim schránkam nastavujú slabé heslá. Preto odporúčame nastavovať silné heslá.
Keď si preveríte, že Vaša schránka na Webmaile už je v poriadku a vie prijímať a odosielať emaily bez problémov, tak potom skontrolujte svojho emailového klienta (ak používate) Outlook alebo Thunderbird vo Vašom počítači, či tiež vedia prijímať a odosielať emaily.
V prípade, ak by problémy pretrvávali aj po kontrole schránky cez Webmail, tak je potrebné, aby ste si preverili správne nastavenie serverov a portov.