Presmerovanie (angl. forward) slúži na presmerovanie e-mailovej pošty určenej pre daný účet na inú e-mailovú adresu (aj na iných serveroch). Je možné nastaviť si, kam sa má doručená pošta presmerovať. Presmerovaný e-mail bude doručený iba na nastavenú e-mailovú adresu a v tomto účte (v tejto emailovej schránke) Vám e-mail nezostane, alebo sa môže kopírovať (presmeruje sa e-mail na zadanú adresu, ale zároveň zostane aj na tomto e-mailovom účte).
Spôsob č.1: Emailový alias
Emailový alias je jeden z najjednoduchších spôsobov presmerovania, viac informácií nájdete v článku Čo je to emailový alias a ako ho vytvoriť.
Spôsob č. 2: Presmerovanie cez Control Panel
Druhý spôsob, sa od prvého odlišuje tým, že zatiaľ čo v prvom spôsobe sme použili alias (teda reálna emailová schránka neexistovala, vytvorili sme len jej názov a pošta smerujúca na túto adresu bola ihneď presmerovaná do reálnej schránky), v tomto prípade si ukážeme ako presmerovať poštu z reálne vytvorenej schránky do inej.
V Control Paneli, po prihlásení vyberte pri vybranej doméne sekciu Emailové účty, ktorá slúži na správu vašich emailových schránok:
Medzi vytvorenými emailovými schránkami si nájdite tú, z ktorej chcete presmerovať emailovú poštu do inej. V našom príklade sme si vybrali štandardnú schránku info@vasadomena.tld. Kliknite na plus v zelenom štvorci:
Zobrazí sa formulár, kam len jednoducho zadáte emailovú schránku, do ktorej sa má emailová správa presmerovať.
Emailových schránok môžete zadať viac, každú zadajte na nový riadok (oddeľte ich enterom).
Spôsob č. 3: Presmerovanie cez Webmail (email chcem po presmerovaní zmazať zo servera)
Ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete použiť ani jeden z vyššie uvedených spôsobov (Emailový alias, Presmerovanie cez Control Panel), tak si emailové správy môžete presmerovať cez Webmail.
Prihláste sa to Webmailu (prihlasovacie meno zadajte plné znenie emailovej schránky, pre ktorú potrebujete nastaviť presmerovanie emailov do inej schránky) a naľavo v menu kliknite na Nastavenia (ozubené koleso) a následne na Filtre:
Hore napravo kliknite na Vytvoriť:
Nové pravidlo si nastavte podľa nižšie uvedeného obrázku (aby ste videli presne tieto polia, tak možnosť Rozsah si musíte nastaviť na Všetky správy):
Toto nastavenie zabezpečí, že všetky správy, ktoré budú poslané ba vašu emailovú adresu, budú jednoducho presmerované na inú emailovú adresu (príklad novy@email.tld), a po presmerovaní sa z pôvodnej schránky zmaže.
Názov pravidla si nazvite napr. Presmerovanie (alebo čo Vám vyhovuje, na funkciu to nebude mať žiadny vplyv), vyberte všetky správy, následne z vybaľovacieho menu vyberte Presmerovať správu na a do políčka napíšte plný názov emailovej schránky, kam sa má správa presmerovať. Následne kliknite na Uložiť a presmerovanie bude nastavené. V prípade, ak by ste potrebovali preposlať správu na viac emailových účtov, tak napravo od políčka, kam ste zadali emailovú adresu, kliknite na + a pridajte si ďalšiu adresu(y).
Spôsob č. 4: Presmerovanie cez Webmail (email chcem po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke)
Ak pôvodný email chcete po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke, postup je úplne rovnaký ako v predchádzajúcom prípade, len tentoraz z vybaľovacieho menu vyberte možnosť Preposlať kópiu správy na adresu
Nastavenia uložte a emailová pošta sa bude po presmerovaní v pôvodnej schránke zachovávať. Aj v tomto prípade, podobne ako v prípade Spôsob č. 2: Presmerovanie cez Control Panel, je potrebné pôvodnú schránku z času na čas kontrolovať, aby sa nezapĺňala poštou.