Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Problémy s prihlásením na server pomocu FTP protokolu


      Aké možnosti treba overiť a vyskúšať keď prestalo fungovať FTP pripojenie.

    V tomto návode nájdete príklady problémov, ktoré môžu zapríčiniť nefunkčnosť pripojenia na server pomocou protokolu FTP. Užitočné informácie nájdete aj v článku Ako sa pripojiť pomocou FTP a nahrať si stránku na server, ktorý odporúčame si prečítať, ak si potrebujete vytvoriť nové FTP pripojenie.

    Ak FTP pripojenie máte funkčné a jedného dňa prestane fungovať, dôvodov môže byť viacero, ktoré môžu spolu súvisieť a tieto dôvody nájdete nižšie.

     

    Neuhradené služby

     

    Môže sa stať, že pozabudnete uhradiť faktúru za hosting. Či je naozaj problém v neuhradenej faktúre, zistíte rýchlo, stačí sa prihlásiť do Control Panela a naľavo v hlavnom menu kliknite na sekciu Fakturácia.

    Ak tam nájdete neuhradenú faktúru za hosting, po prijatí platby sa služby do hodiny obnovia a začne aj fungovať FTP pripojenie. Ak máte všetky služby uhradené, problém bude inde, tak pokračujte v čítaní.

     

    Nesprávne prihlasovacie údaje

     

    Najčastejšou príčinou toho, že sa vám nedarí prihlásiť, je to, že používate nesprávne prihlasovacie údaje. Aj keď ho máte v klientovi uložené, uistite sa, že údaje sú aktuálne (je možné, že ich napr. mohol zmeniť vlastník Control Panela, ak máte len subúčet).

    Otvorte si Monsta FTP a skúste sa prihlásiť. Stačí keď zadáte prihlasovacie meno a heslo, server nie je potrebný)

    Ak prihlásenie nebude úspešné, prihláste sa do Control Panela a kliknite na Správa FTP účtov:

     

    cp-sprava-ftp-uctov.png

     

    Tu si môžete pozrieť aké je prihlasovacie meno - obyčajne je to názov domény, ak sa prihlasujete iným menom, napr. nazovdomeny.sk.admin, uistite sa, že toto meno vidíte v zozname. Ak nie je v zozname, tak sa neprihlásite. Ak meno vidíte (takže existuje a na prihlásenie ho môžete používať), kliknite na modrú ceruzku, kde si môžete upraviť nastavenia konta.

     

    cp-hlavny-ftp-ucet.png

     

    Vygenerujte si nové heslo, skopírujte si ho, kliknite dole na Zmeniť a skúste sa opäť prihlásiť na Monsta FTP. Ak prihlásenie funguje, zadajte si nové údaje do vášho FTP klienta (napr. FileZilla, Total Commander). Server odporúčame používať ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu (prečo, viď dole v sekcii Zmena DNS záznamov).

     

    cp-hlavny-ftp-ucet-nove-heslo.png

     

    Obmedzenie prístupu na IP adresu

     

    Ak nefunguje pripojenie ani po aktualizácii hesla, vypnite si Špeciálnu ochranu ftp konta (ak je zapnutá, viď obrázok vyššie), a kliknite na Zmeniť. Môžete sa nachádzať na IP adrese, ktorá sa nenachádza v aktuálnej databáze slovenských a českých IP adries  - najskôr budete vidieť o tom informáciu hneď pod poslednou možnosťou FTP štítu (ako na obrázku).

    Ak po vypnutí ochrany ftp konta sa na server už viete prihlásiť, navštívte stránku Moja IP a môžete nám poslať vašu IP adresu na support@exohosting.sk (do emailu napíšte, že z tejto adresy sa neviete prihlásiť pomocou FTP, ak je aktivovaná ochrana ftp konta). Ak sa nachádzate v zahraničí, posielať nemusíte nič, ale bez vypnutej ochrany ftp konta sa neprihlásite.

     

    Zmena DNS záznamov

     

    Častým dôvodom, prečo FTP pripojenie mohlo prestať fungovať je zmena DNS záznamov. Tento stav platí pre prípad, ak sa viete prihlásiť na Monsta FTP, ale vôbec nefunguje prihlásenie v FTP klientovi. Napríklad v FTP klientovi máte nastavený server ftp.mojadomena.tld ale vaša doména využíva iné menné servery ako naše, kde v DNS záznamoch nie je pre ftp nastavený náš štandardný server ftpcluster.dnsserver.eu, ale server prevádzkovateľa daných menných serverov. Takže serverom ftp.mojadomena.tld sa vlastne snažíte prihlásiť na jeho server s prihlasovacími údajmi, ktoré máte uložené u nás, čo logicky nebude fungovať.

    Pre tento prípad máte dve možnosti

    1. nepoužívajte u nás na FTP pripojenie server ftp.mojadomena.tld ale ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu (sú totožné). Takto sa pripojíte vždy na naše servery bez ohľadu na to, aké menné servery alebo DNS záznamy budete mať nastavené
    2. ak sa chcete aj tak pripájať na server ftp.mojadomena.tld v DNS záznamoch prevádzkovateľa menných serverov si musíte upraviť záznam s názvom ftp (keďže najskôr bude už vytvorený) a hodnotu záznamu si upravte na ftpcluster.dnsserver.eu. Odporúčame však používať prvú možnosť

     


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie

      Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku.

      V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus:

       

      101380-exoweb-stranky-priecinky-odkazy.png

       

      Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke:

       

      101380-exoweb-novy-odkaz.png

       

      Odkaz na sekciu

      Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu.png

       

      Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu-link.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

×
×
  • Vytvoriť nové...