Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Nastavenie DNS záznamov, ak doména nie je registrovaná pod EXO Hostingom


      Návod ako si nastaviť DNS záznamy, keď doménu máte zaregistrovanú inde a u nás chcete využívať web alebo emailové služby. Tento návod môžete použiť aj pre prípad, ak nepoužívate naše menné servery (name servers).

    Vo svete webhostingových služieb je pomerne častý jav, keď doména a hosting sa nenachádzajú u rovnakého poskytovateľa. Ak máte doménu zaregistrovanú inde a chceli by ste využívať naše webhostingové služby bez prevodu domény k nám, v tomto článku si všetko vysvetlíme čo a ako nastaviť v súvislosti s DNS záznamami.

    DNS záznamy slúžia k tomu, že pomocou nich si nastavíte, ktoré konkrétne servery chcete využívať v spojitosti s vašou doménou.

     

    Upozornenie:

    Predtým, než začnete s úpravami DNS záznamov, majte na pamäti, že akákoľvek zmena sa môže prejaviť najskôr až po 1-2 hodinách, v niektorých prípadoch to môže trvať dlhšie, kedy dôvodom môže byť cache (viac v tomto článku).

     

     

    Tento článok je rozdelený na 3 sekcie, podľa toho, ktoré konkrétne služby by ste chceli využívať:

    1. Chcem využívať všetky webhostingové služby EXO Hostingu
      • (nastavenie menných serverov EXO Hosting u registrátora vašej domény)
    2. Chcem využívať len webový priestor EXO Hostingu
      • (nastavenie A záznamov EXO Hosting na iných menných serveroch)
    3. Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu
      • (nastavenie MX záznamov EXO Hosting na iných menných serveroch)

     

    Chcem využívať všetky webhostingové služby EXO Hostingu

     

    Ak doménu máte zaregistrovanú inde a chceli by ste využívať všetky naše webhostingové služby, stačí, keď si u svojho registrátora nastavíte naše menné servery (name servers):

     

    Name server 1: ns.exohosting.sk
    Name server 2: ns1.exohosting.eu
    Name server 3: ns3.exohosting.cz

     

    Po zadaní našich serverov u registrátora vašej domény sa naše DNS záznamy začnú automaticky načítavať zhruba po 2 hodinách a po ich načítaní môžete automaticky využívať naše webhostingové služby, vrátane webu a emailu bez nutnosti ďalších zásahov.

     

    Tip:

    Ako pristupovať na server pomocou protokolu FTP a (alebo) k správe emailov, nájdete nižšie v príslušných sekciách.

     

     

    Chcem využívať len webový priestor EXO Hostingu

     

    Táto sekcia platí pre prípad, ak nemáte nastavené menné servery EXO Hosting. Ak by ste chceli na serveroch EXO Hostingu využívať len webový priestor, napr. pre nejakú webovú prezentáciu, tak po vytvorení objednávky kliknite na DNS záznamy v Control Paneli

     

    cp-dns-zaznamy.png

     

    a pozrite si, aká IP sa nachádza pri A záznamoch domény, konkrétne ide o sekciu Záznamy typu A, AAAA, ANAME:

     

    cp-dns-a-zaznamy.png

     

    IP adresa pri hlavnej (koreňovej, root, to je tá bez hviezdičky) doméne určuje, na akom serveri sa má zobrazovať webová stránka. Napr. máte doménu exotechnologies.sk ako v príklade na obrázku, tak v DNS záznamoch u registrátora svojej domény (resp. svojho správcu menných serverov) si nastavíte túto príkladovú IP adresu 92.240.253.72 a po zadaní adresy exotechnologies.sk vo webovom prehliadači sa bude webová stránka zobrazovať zo servera s touto našou IP adresou.

    Ak si u svojho registrátora domény resp. správcu menných serverov vytvoríte záznam s hviezdičkou a vložíte tam túto príkladovú IP adresu, tak všetky subdomény (vrátane www) budú zobrazovať obsah uložený na serveroch s touto IP adresou.

     

    Nastavenie pre hlavnú doménu a všetky subdomény

    Príklad takého zápisu (platí ak doména a všetky subdomény majú zobrazovať obsah z našich serverov, resp. zo servera na danej IP):

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
      3600 A 92.240.253.xxx
    * 3600 A 92.240.253.xxx

    pozn.: keď sa nastavenie týka koreňovej (root) domény, tak názov záznamu sa nezadáva alebo sa používa zavináč (záleží od nastavení správcu menných serverov). Samotný názov domény sa do DNS záznamov doplní automaticky.

     

    Nastavenie len pre hlavnú doménu (vrátane www)

    Ak by ste chceli mať obsah z našich serverov len na koreňovej (root) doméne a zároveň aj www, bez subdomén, tak si do DNS záznamov zadajte tieto dva záznamy:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
      3600 A 92.240.253.xxx
    www 3600 A 92.240.253.xxx

     

    ...alebo tieto dva. Nastavenie www pomocou CNAME je alternatívny spôsob a po technickej stránke výhodnejší, automaticky sa nastaví ku koreňovej doméne bez ohľadu na zadanú IP adresu:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
      3600 A 92.240.253.xxx
    www 3600 CNAME mojadomena.tld.

     

    Nastavenie len pre konkrétne subdomény

    Ďalší variant je, že ak by ste chceli na serveroch EXO Hostingu využívať webový priestor len na určitých subdoménach, napr. test.mojadomena.tld a prezentacia.mojadomena.tld, tak si vytvorte tieto záznamy:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
    test 3600 A 92.240.253.xxx
    prezentacia 3600 A 92.240.253.xxx

     

    Pripojenie na server pomocou protokolu FTP

    Keď budete chcieť využívať u nás webový priestor, tak budete potrebovať FTP prístup. V Control Paneli v službe Správa FTP účtov si najprv vytvorte FTP účet alebo upravte existujúci pregenerovaním hesla a na prístup použite buď WebFTP na odkaze https://monsta.dnsserver.eu/ alebo napr. FTP klient FileZilla. Server ku ktorému sa budete pripájať môžete použiť ftp.exo.eu, prípadne ftpcluster.dnsserver.eu.

     

    Ak by ste sa z nejakého dôvodu chceli pripájať na server ftp.mojadomena.tld, tak do DNS záznamov vášho registrátora domény si musíte vložiť tento záznam:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
    ftp 3600 CNAME ftpcluster.dnsserver.eu.

     

    Najskôr tam už budete mať FTP záznam od svojho registrátora domény, tak len upravte hodnotu na náš server. Ak však chcete u nás pristupovať na server len kvôli hlavnej doméne alebo niekoľkým subdoménam, záznam nechajte tak, aby ste si "neodpísali" prístup k FTP na server vášho registrátora domény a v FTP klientovi používajte výhradne server ftp.exo.eu alebo ftpcluster.dnsserver.eu.

     

    Chcem využívať len emailové služby EXO Hostingu

     

    Táto sekcia platí pre prípad, ak nemáte nastavené menné servery EXO Hosting. V prípade ak chcete využívať len emailové služby na našich serveroch, tak je potrebné, aby ste do DNS záznamov u správcu svojich menných serverov vložili naše MX záznamy, ktoré definujú poštové servery zodpovedné za príjem správ pre vašu doménu.

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Priorita Hodnota záznamu
      3600 MX 10 relay.exohosting.sk.
      3600 MX 20 relay.dnsserver.eu.

     

    MX záznamy do DNS záznamov pridávajte takým spôsobom, že si upravíte pôvodné MX záznamy dodané vaším registrátorom domény (resp. správcom menných serverov) a zmažete všetky ostatné - ak by ich bolo viac. Uistite sa, že v DNS budete mať len MX záznamy EXO Hostingu.

     

    Prístup k emailom

    Pre správu emailovej pošty odporúčame používať RoundCube Webmail alebo si nastavte poštový klient (Thunderbird, Outlook) podľa tohto návodu, pričom odporúčame používať pre príjem a odosielanie emailov servery so zabezpečeným pripojením exohosting.com.

    Ak by ste ale chceli z nejakého dôvodu používať nastavenia pre príjem a odosielanie emailov názov vašej domény (mail.mojadomena.tld resp. smtp.mojadomena.tld), tak do DNS záznamov vášho registrátora domény musíte vložiť ešte tieto dva záznamy:

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
    mail 3600 CNAME pop3-imap.dnsserver.eu.
    smtp 3600 CNAME smtpin.dnsserver.eu.

     

    A nakoniec odporúčame si do DNS záznamov vložiť SPF záznam, aby servery iných prijímateľov považovali vaše emaily za dôveryhodné. Zároveň kontaktujte prevádzkovateľa serverov, na ktorých je umiestnená vaša webová stránka, aby vám do SPF záznamu zahrnul svoj SPF záznam pre zvýšenie spoľahlivosti doručovania emailov.

     

    Názov záznamu TTL Typ záznamu Hodnota záznamu
      3600 TXT v=spf1 a mx include:_spf.dnsserver.eu ~all

     

    Tip:

    Ak by ste mali akékoľvek problémy s nastavením DNS záznamov v administrácii domény vášho registrátora, požiadajte o pomoc jeho technickú podporu. Každý registrátor má vlastné pravidlá a možnosti zadávania DNS záznamov, ktoré v niektorých prípadoch môžu byť odlišné od našich.

     

    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie

      Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku.

      V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus:

       

      101380-exoweb-stranky-priecinky-odkazy.png

       

      Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke:

       

      101380-exoweb-novy-odkaz.png

       

      Odkaz na sekciu

      Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu.png

       

      Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu-link.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

×
×
  • Vytvoriť nové...