Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Inštalácia Joomla!


    Tento návod vás prevedie inštaláciou redakčného systému Joomla!.

     

    Stiahnutie inštalačného balíka a nahratie súborov na server

     

    Joomla! si môžete stiahnuť zo stránky Joomla.org. Archív v súbore .ZIP si uložte do počítača a rozbaľte. Zo súboru .ZIP prekopírujte na server všetok obsah.

    Ak chcete mať Joomla! na hlavnej (root, koreňovej) doméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/.

    Ak chcete mať Joomla! na subdoméne, nahrajte obsah zložky do adresára /public_html/_sub/názov-subdomény/. Namiesto názov-subdomény si doplňte názov vlastnej subdomény, na ktorej chcete Joomla! prevádzkovať, ak takú subdoménu nemáte, vytvorte si ju.

     

    Inštalácia Joomla!

     

    Po nahratí súborov navštívte v prehliadači lokalitu, na ktorú ste si nahrali súbory Joomla!. Tak napríklad ak máte doménu exotechnologies.sk a obsah inštalačného balíka Joomla! ste si nahrali do hlavného adresára /public_html/, tak po navštívení domény by ste mali byť automaticky presmerovaní na inštaláciu Joomla!. A ak ste zrealizovali všetky kroky z nášho odporúčania, čo všetko je dobré pred inštaláciou spraviť, tak inštalácia by mala automaticky začať na adrese HTTPS a mala by byť v tvare /installation/index.php

     

    Úvodné okno inštalácie

    Na prvej stránke inštalácie uvidíte možnosť výberu jazyka inštalácie, kde si zároveň vyplňte aj názov svojej webovej stránky, aký chcete v Joomla! používať. Následne kliknite na Nastavenie prihlasovacích údajov:

     

    01-joomla-zaciatok-instalacie.png

     

    Zadanie užívateľských údajov

    Na ďalšej strane zadajte názov a heslo svojho administrátorského účtu. Heslo zvoľte zložité, môžete použiť napr. stránku passwordsgenerator.net pre vygenerovanie hesla. Do posledného políčka zadajte svoju emailovú adresu a kliknite na Nastaviť pripojenie k databáze:

     

    02-joomla-vytvorenie-superadmina.png

     

    Údaje k SQL databáze

    Na tretej strane bude potrebné nastaviť pripojenie k SQL databáze. Ak SQL databázu nemáte ešte vytvorenú, postupujte podľa tohto návodu.

    Po vytvorení SQL databázy si polia vyplňte nasledovne:

    • Vyberte typ databázy: ak ste si vytvorili typ databázy MariaDB (odporúčame), ponechajte východzie nastavenie MySQLi
    • Zadajte názov hostiteľa, zvyčajne je to "localhost" alebo názov poskytnutý vaším hostingom: tu zadajte názov servera, ktorý nájdete v Control Paneli hneď pod názov databázy, môže to byť sql22.dnsserver.eu alebo sql20.dnsserver.eu, prípadne iný
    • Buď vami vytvorené používateľské meno alebo používateľské meno poskytnuté hostingom: sem zadajte názov databázy - vo východzom nastavení je názov užívateľa rovnaký ako názov SQL databázy, takže ak ste si dodatočne nevytvorili nového používateľa, názov bude rovnaký ako SQL databáza. Či na prihlásenie použijete meno nového používateľa alebo názov databázy, je čisto na vás
    • Buď vami zadané heslo alebo heslo poskytnuté hostingom: sem zadajte heslo k SQL databáze, čo ste si vygenerovali v Control Paneli
    • Zadajte názov databázy: sem zadajte názov SQL databázy (obyčajne bude rovnaký ako používateľské meno)
    • Zadajte predponu tabuľky alebo použite náhodne generovanú: môžete si nastaviť vlastný prefix alebo ponechajte náhodne vygenerovaný, je to čisto na vás a na funkčnosť inštalácie to nebude mať vplyv (ak už v databáze nebudete mať tabuľky s rovnakou predponou, čo v prípade novej databázy je nepravdepodobné)
    • Šifrovanie spojenia: ponechajte predvolené

    Keď všetko budete mať zadané, kliknite na Nainštalovať Joomla:

     

    03-joomla-pripojenie-k-sql-databaze.png

     

    Overenie inštalácie

    Keď kliknete na Nainštalovať Joomla, stránka sa len obnoví a zdanlivo sa nič iné nestane. Presuňte sa úplne hore na stránku a tam uvidíte upozornenia. Ak ste zadali nesprávne údaje k SQL databáze, uvidíte tu o tom informáciu, ale ste zadali správne informácie, tak tu uvidíte oznámenie, čo treba urobiť. Keďže pri SQL databázach nepoužívame localhost, ale priamo adresu servera, Joomla! od vás bude žiadať overenie, že máte prístup k vzdialenému serveru, kam ju chcete nainštalovať.

    Prihláste sa na server pomocou protokolu FTP a v zložke /installation/ v inštalácii Joomla! nájdite textový súbor s názvom, aký sa bude spomínať v hlásení (názov súboru v hlásení je príklad, vo vašej inštalácii bude súbor s iným názvom). Keď ho nájdete, zmažte ho.

     

    04-joomla-overenie-instalacie.png

     

     Keď súbor zmažete, presuňte sa úplne dole na stránku a kliknite znovu na Nainštalovať Joomla.

     

    05-joomla-dokoncenie-instalacie.png

     

    Dokončenie inštalácie

    Ak ste postupovali správne, nakoniec uvidíte záverečné okno inštalácie, kde uvidíte informácie o stave niektorých nastavení PHP a odkazy na prihlásenie do administrácie alebo na hlavnú stránku.

     

    06-joomla-zaverecna-kontrola-a-prihlasenie.png

     

    Po prihlásení do administrácie si môžete redakčný systém nastaviť ako potrebujete. Nezabudnite si nainštalovať slovenčinu, aby ste mali Joomla! v slovenčine. Výber jazyka pri inštalácii totiž neurčuje, v akom jazyku bude aj samotný redakčný systém.

     

    Problémy po inštalácii

     

    Stránka sa nenašla

    Ak sa po inštalácii Joomla! stane, že vidíte chybu typu Stránka sa nenašla...

     

    07-joomla-stranka-sa-neda-najst-po-instalacii.png

     

    ... skúste toto:

    Prihláste sa na server a v adresári /administrator/cache/ nájdite súbor autoload_psr4.php

    Premenujte ho na niečo iné, stačí, keď koncovku zmeníte napr. na php__

    Následne si obnovte hlavnú stránku (CTRL+F5) a stránka by už mala fungovať bez chyby.

     

    Internal server error

    Táto chyba sa môže objaviť, ak súbor htaccess.txt premenujete na .htaccess (čím ho aktivujte)

    V súbore si okolo riadku 32. vyhľadajte

    Options +FollowSymlinks

    a pred to dajte mriežku:

    # Options +FollowSymlinks

    Súbor uložte (a nahrajte na server) a Joomla! už bude fungovať bez Internal server error.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie

      Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku.

      V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus:

       

      101380-exoweb-stranky-priecinky-odkazy.png

       

      Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke:

       

      101380-exoweb-novy-odkaz.png

       

      Odkaz na sekciu

      Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu.png

       

      Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu-link.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

×
×
  • Vytvoriť nové...