Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah
  • Objednávka len hostingu, bez registrácie alebo prevodu domény


      Ako si objednať len hostingové služby bez registrácie alebo prevodu domény.

    Hostingové služby si u nás môžete objednať aj bez nutnosti registrácie alebo prevodu domény. Samozrejme vaša doména musí existovať a byť plne funkčná, bez toho nebude možné naše hostingové služby využívať.

    Hosting si u nás v EXO Hosting môžete objednať dvoma spôsobmi:

    • objednávka cez exohosting.sk
      • platí pre nových zákazníkov, ktorí u nás nemajú ešte žiadne služby
      • s objednávkou hostingu sa zároveň vytvorí aj Control Panel, kde si môžete upravovať nastavenie hostingu
      • platí aj pre existujúcich zákazníkov, ktorí nový hosting pre konkrétnu doménu nechcú mať vo svojom existujúcom Control Paneli (napr. objednávajú hosting na niekoho požiadanie)
    • objednávka cez Control Panel
      • platí pre existujúcich zákazníkov, ktorí si chcú nový hosting spravovať k určitej doméne vo svojom Control Paneli

     

    Objednávka Len hostingu cez exohosting.sk

     

    Túto možnosť zvoľte, ak ste náš nový zákazník, ktorý u nás nemá ešte žiadnu službu alebo existujúci, ale chcete si nový hosting objednať mimo svojho Control Panela.

    Kliknite na tento odkaz a do formulára zadajte názov domény, ku ktorej si chcete objednať hosting. Pre náš príklad použijeme modelovú doménu exotechnologies.sk. Kliknite na Overiť a dostanete hlásenie, že doména je obsadená, čo znamená, že je zaregistrovaná inde.

     

    exo-objednavka-len-hostingu-overenie-domeny.png

     

    Možnosť ponuky prevodu si nevšímajte, označte pole objednať len hosting a kliknite na Ďalej:

     

    exo-objednavka-len-hosting-oznacit.png

     

    Na ďalšej strane sa objaví ponuka objednávky hostingového balíčka:

    • Chcem hosting
      • hosting ponúka naše dva základné balíčky klasického hostingu
        • Puzzle X - možnosť objednania variabilnej veľkosti (do 20 GB)
        • Biznis X - vyššie parametre, 50 GB pre web, 100 GB pre emaily
    • Chcem email
      • služba ponúka len emaily, bez priestoru pre web
        • Exo Mail - 10 GB pre 1 emailovú schránku
        • Exo Mal Profi - 50 GB pre 250 emailových schránok
    • Chcem web
      • Exoweb - editor v ktorom si vytvoríte stránku, bez potreby prístupu k FTP alebo SQL
        • 1 Web - jedna stránka
        • Biznis Web - nekonečne veľa stránok, blog, 20 produktov v eshope
        • Max Web - nekonečne veľa stránok a produktov v eshope, blog

     

    exo-objednavka-len-hostingu-vyber.png

     

    Po výbere balíčka kliknite na Ďalej, na ďalšej strane uvidíte súhrn objednaných služieb s cenovou ponukou. Po kliknutí na Ďalej sa dostanete na stránku, kde si vytvoríte prihlasovacie údaje do Control Panela. Control Panel slúži ku správe vašich služieb a prípadne aj domín, ak by ste si nejakú u nás chceli zaregistrovať (čo môžete učiniť už priamo z Control Panela). Prihlasovacie meno si zvoľte starostlivo, budete sa ním prihlasovať a heslo dostatočne zložité na to, aby ste si ho pamätali, ale zároveň, aby nebolo jednoduché ho uhádnuť. Po zadaní Prihlasovacieho mena a hesla kliknite na Ďalej:

     

    exo-vytvorenie-control-panela.png

     

    Na poslednej strane budete vypĺňať fakturačné údaje, na ktoré sa bude fakturovať objednaná služba. Pri zadávaní údajov budete musieť zadať aj emailovú adresu. Zadajte takú emailovú adresu, ktorá je plne funkčná a spoľahlivo prijíma emaily, dostanete tam súhrn informácií o objednávke a predfaktúru za objednané služby.

     

    Úprava DNS záznamov

     

    Po aktivácii hostingovej služby bude ešte potrebné, aby ste si nastavili na svojej doméne naše menné servery, ak u nás chcete využívať všetky hostingové služby, resp. v závislosti od toho, aké služby budete chcieť použivať si nastavíte buď len A záznamy (ak chcete u nás mať len webovú stránku) alebo MX záznamy (ak budete chcieť mať u nás len emaily).

    Viac informácií nájdete v článku Nastavenie DNS záznamov, ak doména nie je registrovaná pod EXO Hostingom.

     

    Objednávka Len hostingu cez Control Panel

     

    Objednávku domény cez Control Panel odporúčame zrealizovať, keď už máte u nás nejaké služby (teda zároveň aj prístup do Control Panela, týmto postupom si zabezpečíte, že novú doménu budete mať v tom istom Control Paneli, ako máte všetky svoje ostatné domény.

    Naľavo v hlavnom menu kliknite na Objednávka:

     

    cp-objednavka.png

     

    Otvorí sa objednávková sekcia, kliknite na Domény a hosting:

     

    cp-objednavka-domeny-a-hosting.png

     

    Do políčka zadajte názov domény, koncovku (.SK, .EU atď) buď vyberte z ponuky alebo rovno napíšte názov celej domény s koncovkou (v tomto prípade bude jedno, čo budete mať v ponuke za koncovku) a kliknite na overiť doménu:

     

    cp-objednavka-overenie-domeny.png

     

    Keďže doménu máte zaregistrovanú inde, dostanete hlásenie, že je obsadená. Ak ju nechcete k nám previesť a chcete si objednať Len hosting, kliknite na tlačidlo Len hosting (resp. musí svietiť na červeno) a následne kliknite dole na Pokračovať:

     

    cp-objednavka-len-hosting.png

     

    Na ďalšej strane si vyberte hostingový balíček k danej doméne, popis balíčkov je vyššie, ale ako náš existujúci zákazník, mali by ste mať prehľad, čo ktorá služba konkrétne ponúka.

     

    cp-objednavka-len-hosting-vyber-hostingu.png

     

    Po ukončení objednávky nezabudnite si nastaviť na svojej doméne naše menné servery, ak u nás chcete využívať všetky hostingové služby, resp. v závislosti od toho, aké služby budete chcieť použivať si nastavíte buď len A záznamy (ak chcete u nás mať len webovú stránku) alebo MX záznamy (ak budete chcieť mať u nás len emaily).

    Viac informácií nájdete v článku Nastavenie DNS záznamov, ak doména nie je registrovaná pod EXO Hostingom.


    Odkaz na Control Panel: https://setup.dnsserver.eu/

    Pozrite aj tento článok

     

     

    Pozrite aj tento článok

     

     



  • Blogy

    1. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Niekedy pri surfovaní po internete narazíte na problém, keď sa prehliadač Chrome snaží načítať obsah stránky na nejakej doméne, namiesto toho však dostanete len chybové hlásenie, ktoré vám oznamuje, že sa nenačíta to, čo by ste očakávali.

      Pod každým chybovým hlásením zároveň máte odporúčania (viac sa ich zobrazí po kliknutí na tlačidlo Podrobnosti), ktoré radíme nasledovať, je dosť možné, že sa vám pomocou nich podarí nájsť chybu a odstrániť ju.

       

      google-chrome-chyba-domeny.png


      Čo však chybové hlásenia presne znamenajú? Nasledujúce chybové hlásenia sa týkajú konkrétnych domén, pri ktorých pokusoch načítať ich v prehliadači dostanete chybové hlásenia. Ak podobné chybové hlásenia dostávate pri úplne každej webovej stránke, skontrolujte si internetové pripojenie.

       

      ERR_NAME_NOT_RESOLVED

      V tomto prípade nie je potrebné dlho hľadať chybu. Uistite sa, že názov domény máte správne napísaný. Podľa tohto hlásenia doména, ktorú ste zadali do prehliadača, jednoducho neexistuje, prehliadač Chrome nebol schopný k nej nájsť IP adresu. Ak máte istotu, že názov domény ste zadali správne, teda že určite existuje, je veľmi pravdepodobné, že doména nebola uhradená na ďalšie obdobie a bola zmazaná z registra. V niektorých prípadoch sa môže stať, že toto hlásenie dostanete, ak doména nemá nastavené menné servery (a teda nevracia žiadnu IP adresu). Ak ste vyskúšali všetky možnosti z odporúčaní Chrome, pre viac informácií kontaktujte technickú podporu.

       

      DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

      V prípade tohto hlásenia je veľmi pravdepodobné, že doména nemá aktívnu hostingovú službu a z toho dôvodu jej nefungujú DNS záznamy. Môže byť ešte predpoklad, že doména prestala existovať, vo veľkej väčšine prípadov však ide o problém s DNS. Ak ide o vašu doménu, uistite sa, že máte všetky platby za doménu a hosting uhradené. Ak sa zdá byť všetko v poriadku, vyčistite si cache prehliadača a reštartujte router. Ak sa vám stránka na doméne stále neotvára, skontrolujte záznamy vo vašom firewalle a antivíre a ak nenájdete žiadny podozrivý záznam, skúste ich dočasne vypnúť. Ak nič nepomohlo, kontaktujte technickú podporu pre viac informácií. Toto chybové hlásenie si je v mnohom podobné ako predchádzajúce ERR_NAME_NOT_RESOLVED a môžu mať aj tú istú príčinu. Nie je nič neobvyklé, že jedna skupina užívateľov dostáva toto hlásenie, pričom iná skupina môže dostávať hlásenie popísané predtým vyššie.

       

      ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

      Toto hlásenie obyčajne vyskočí po 30 sekundách načítavania stránky, ktoré nič nedosiahlo a napovedá problém v komunikácii, ktorý mohol nastať kdekoľvek (teda vo vašom počítači, v sieti internetového poskytovateľa, vzdialenom serveri hostingu a pod.). Ako prvé by ste si mali vyčistiť cache prehliadača a reštartovať router. Ak ani po tomto pokuse sa stránku nedarí načítať, skontrolujte nastavenia firewallu a antivíru, či stránka nebude nejakým spôsobom blokovaná. Ak nič nepomáha, skúste iné internetové pripojenie a prípadne aj iný prehliadač. Ak ste s ničím nepochodili, je pravdepodobné, že problém bude so vzdialeným serverom. Kontaktujte prevádzkovateľa hostingu (môže to byť niekto úplne iný ako registrátor domény) pre viac informácií.

       

      ERR_CONNECTION_CLOSED

      Pri tejto chybe dostávate informáciu, že vaše spojenie s doménou bolo prerušené. Najprv skontrolujte, či prístup k doméne vám neblokuje firewall alebo antivír. Prerušené spojenie býva častým dôvodom napríklad v prípade antivíru Avast, ktorý keď na stránke objaví malvér alebo vírus, tak proste preruší s danou lokalitou spojenie, aby vás ochránil pred napadnutím zariadenia. Ak v záznamoch firewallu a antivíru nevidíte nič podozrivé, vyčistite cache prehliadača, reštartujte router aj počítač a skúste znovu. Ak nič nepomohlo ani v tomto prípade, bude možné, že máte zle nastavené direktívy v súbore .htaccess. Premenujte súbor .htaccess na niečo iné, napr. .htaccess_zaloha a skúste stránku načítať znovu.


      NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

      Ak na stránke dostanete toto chybové hlásenie v ohľade neplatného SSL/TLS certifikátu a ak ste vlastníkom stránky, uistite sa, či na danej lokalite máte vygenerovaný (a aktívny) bezpečnostný certifikát. Toto chybové hlásenie nemá vplyv na dostupnosť domény resp. webovej stránky, ak si na stránke povolíte výnimku, stránka sa obyčajne načíta - čo však nie je riešenie pre ostatných návštevníkov stránok a preto odporúčame si skontrolovať, či bezpečnostný certifikát je funkčný. Na rýchle skontrolovanie certifikátu môžete použiť stránku SSL Certificate Comparison and Reviews, kde nižšie do poľa zadajte názov domény a kliknite na Check SSL. Ak niečo nebude svietiť v zelenom, problém je v certifikáte a bude potrebné ho pregenerovať alebo vytvoriť nový.

    2. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      Tento týždeň sme vylepšili správu SQL databáz v Control Paneli.

      Keď sa prihlásite do svojho Control Panela a kliknete na službu Správa databáz, tak uvidíte nové možnosti:

       

      cp-spravovanie-sql-databaz-nove-menu.png

       

      Možnosť Pridať databázu už tam bola a bude tam len táto možnosť, ak v Control Paneli nemáte ešte vytvorené žiadne SQL databázy. Ale ak si nejakú databázu vytvoríte alebo už nejaké databázy vytvorené máte, uvidíte ďalšie možnosti  Importovať databázu a Klonovať databázu.

       

      Import a klonovanie SQL databázy

       

      Import databázy

      Vďaka tejto funkcii môžete migrovať obsahy SQL databáz medzi sebou, dokonca aj z iného hostingu, čím si výrazne uľahčíte migráciu dát k nám. Viac informácií k tomu a ako to zrealizovať, nájdete v návode Import SQL databázy v Control Paneli.

       

      Klonovanie databázy

      Klonovanie databázy je ďalšia užitočná vec, keď si potrebujete spraviť kópiu SQL databázy bez toho, aby ste si museli najprv exportovať zálohu, napr. pomocou phpMyAdmin a rovnako aj importovať. Klonovaním si vytvoríte funkčnú kópiu akejkoľvek pôvodnej databázy, ktorú máte v Control Paneli a môžete ju okamžite používať. Stačí si upraviť údaje k databáze v konfiguračnom súbore redakčného systému. Viac informácií nájdete v návode Klonovanie SQL databázy v Control Paneli.

       

      Dumb (export) SQL databázy

       

      Nakoniec sme pridali ešte možnosť si vytvárať vlastné zálohy pomocou dumpovania databáz.

      Pri každej databáze nájdete napravo tlačidlo Dump, ktorým si môžete exportovať databázy vo formáte .SQL.GZ a ukladať do počítača:

       

      cp-databaza-moznosti.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Export SQL databázy v Control Paneli.

      Veríme, že tieto vylepšenia vám spríjemnia prácu v Control Paneli a onedlho prídeme s ďalšími novými zaujímavými vecami 🙂

    3. Roman
      Najnovší zápis

      Pridal Roman,

      12. februára 2024 bol Exoweb aktualizovaný na verziu 10.138.0, táto verzia priniesla nasledujúce vylepšenia:

       

      Webová stránka

       

      Externé odkazy v menu a odkazy na sekcie

      Odteraz si do hlavného menu môžete vkladať odkazy na iné (externé) stránky, čím svoju stránku môžete prepojiť napr. na vašu fan stránku na Facebooku.

      V Editore kliknite hore v menu na Úvod, otvorí sa okno Stránky, priečinky a odkazy. Kliknite na červené plus:

       

      101380-exoweb-stranky-priecinky-odkazy.png

       

      Otvorí sa ponuka, kde si môžete vybrať typ Nový odkaz a dole si ho pomenovať a nalinkovať kam potrebujete. Po zverejnení stránky sa nový odkaz objaví v hlavnom menu na vašej stránke:

       

      101380-exoweb-novy-odkaz.png

       

      Odkaz na sekciu

      Každá sekcia na stránke odteraz obsahuje odkaz, ktorý si môžete nalinkovať kde len potrebujete. Pri každej sekcii keď kliknete na ikonu Rozloženie, objaví sa možnosť Odkaz na sekciu:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu.png

       

      Odkaz si môžete vložiť do menu alebo skopírovať a neskôr vložiť, kam potrebujete:

       

      101380-exoweb-odkaz-na-sekciu-link.png

       

      Viac informácií nájdete v návode Pridanie podstránok, priečinkov alebo externých odkazov v Exowebe.

       

×
×
  • Vytvoriť nové...