V tomto návode si ukážeme, ako si nastaviť emailové konto v prostredí klienta Mozilla Thunderbird, ktorý odporúčame používať pre správu emailov. Ak nemáte ešte Thunderbird nainštalovaný, môžete si ho stiahnuť tu.
Spustite Thunderbird a hore v menu kliknite na Nástroje
Následne z menu vyberte Nastavenie účtov
Otvorí sa nové okno, v ktorom dole vľavo kliknite na Akcie s účtami a následne kliknite na Pridať poštový účet
Automatické nastavenie (odporúčané)
Otvorí sa nové okno, v ktorom vyplňte požadované údaje uvedené nižšie:
V príkladoch budeme používať nazov-schranky@exotechnologies.sk, pri vytváraní konta samozrejme použite názov vlastnej schránky.
Vypíšte údaje:
- Vaše meno: zvoľte si, pod akým menom chcete vystupovať ako odosielateľ
- E-mailová adresa: zadajte celý názov vašej emailovej adresy, ako v príklade
- Heslo: zadajte heslo, ktoré si u schránky vytvorili. Odporúčame používať zložité heslá, v kombinácii malých a VEĽKÝCH písmen, čísiel a špeciálnych znakov. Dĺžku hesla odporúčame minimálne 8-10 znakov.
Kliknite na Pokračovať a v ďalšom okne si vyberte či chcete používať protokol IMAP alebo POP3:
- IMAP: emaily budú uložené na serveri a budete ich môcť čítať na hocijakom počítači, napr. prihlásením cez Webmail. Emaily, ktoré odošlete, budú uložené na serveri a pre ich čítanie budete potrebovať aktívne internetové pripojenie
- POP3: pošta sa zo schránky na serveri len sťahuje, pričom si môžete nastaviť ako dlho sa správy ešte majú ponechať na serveri. Poštu si takto ukladáte do počítača a je dostupná aj pri neexistujúcom internetovom pripojení alebo zrušenej schránke. Odoslaná pošta sa ukladá lokálne.
Po výbere protokolu kliknite na Hotovo a konto bude vytvorené.
Na ďalšej karte si môžete zrealizovať dodatočné nastavenia, ale nutné to nie je, môžete kliknúť na Dokončiť.
Manuálne nastavenie
Ak si z nejakého dôvodu chcete sami zadať servery a porty pri vytváraní konta, tak v prvom okne kliknite na Nastaviť manuálne.
Ak chcete používať protokol IMAP pre príjem správ, tak si IMAP a SMTP (odosielanie pošty) nastavte presne ako je na obrázku:
Ak chcete používať POP3 pre príjem správ, tak si konto nastavte takto:
V Thunderbirde sa niekedy môže stať, že ak kliknete na Znovu otestovať pripojenie, tak vyskočí chybové hlásenie, že zadanou konfiguráciou sa nedá pripojiť. V tomto prípade odporúčame nastavenia znovu zadať a potom hneď kliknúť na Pokročilé nastavenie.
Vyskočí varovné okno, ale môžete kliknúť na OK a dokončiť nastavenie nového konta:
Problém pri ukladaní odoslanej pošty (IMAP)
Niekedy sa môže stať, že ak máte v Thunderbirde konto IMAP a vytvorené vlastné priečinky, tak pri odosielaní správ a ich ukladaní do odoslanej pošty najmä s prílohou, môže pokus skončiť timeoutom.
Odporúčame skontrolovať tieto nastavenia:
V Thunderbirde kliknite hore v menu na Nástroje a potom následne nižšie na Nastavenie účtov.
V novom okne pod vybranou schránkou kliknite na Nastavenie servera. Následne v časti Nastavenie servera kliknite na tlačidlo Pokročilé (toto tlačidlo je dostupné len ak konto je IMAP, nie POP3):
Do políčka Priečinok na serveri IMAP (malo by byť prázdne) vložte INBOX/, uložte nastavenia, pre istotu reštartujte Thunderbird a skúste email odoslať znovu.
Teraz už by nemal byť problém s odoslanou poštou. Ak by pretrvával, otestujte si na Webmaile, či problém nie je priamo so schránkou.