Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies
- cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies
- cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytyckých a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
  • EXO HOSTING
  • Webmail

Ako si nastaviť presmerovanie e-mailov na druhý e-mailový účet

Presmerovanie (angl. forward) slúži na presmerovanie e-mailovej pošty určenej pre daný účet na inú e-mailovú adresu (aj na iných serveroch). Je možné nastaviť si, kam sa má doručená pošta presmerovať. Presmerovaný e-mail bude doručený iba na nastavenú e-mailovú adresu a v tomto účte (v tejto emailovej schránke) Vám e-mail nezostane, alebo sa môže kopírovať (presmeruje sa e-mail na zadanú adresu, ale zároveň zostane aj na tomto e-mailovom účte).

 

Upozornenie: ak budete testovať presmerovanie, netestujte z rovnakej emailovej adresy, na ktorú sa správy majú presmerovať. Pre účty na gmaile to platí dvojnásobne. Takéto testovania väčšinou končia neúspechom.

 

Spôsob č.1: Emailový alias

 

Emailový alias je jeden z najjednoduchších spôsobov presmerovania, viac informácií nájdete v článku Čo je to emailový alias a ako ho vytvoriť.

 

Spôsob č. 2: Presmerovanie cez Control Panel

 

Druhý spôsob, sa od prvého odlišuje tým, že zatiaľ čo v prvom spôsobe sme použili alias (teda reálna emailová schránka neexistovala, vytvorili sme len jej názov a pošta smerujúca na túto adresu bola ihneď presmerovaná do reálnej schránky), v tomto prípade si ukážeme ako presmerovať poštu z reálne vytvorenej schránky do inej.

V Control Paneli, po prihlásení vyberte pri vybranej doméne sekciu Emailové účty, ktorá slúži na správu vašich emailových schránok:

 

 

Medzi vytvorenými emailovými schránkami si nájdite tú, z ktorej chcete presmerovať emailovú poštu do inej. V našom príklade sme si vybrali štandardnú schránku info@vasadomena.tld. Kliknite na plus v zelenom štvorci:

 

 

Zobrazí sa formulár, kam len jednoducho zadáte emailovú schránku, do ktorej sa má emailová správa presmerovať.

 

 

Emailových schránok môžete zadať viac, každú zadajte na nový riadok (oddeľte ich enterom).

 

Majte na pamäti, že v tomto prípade, na rozdiel od spôsobu č. 1: Emailový alias, emailová správa zostane aj v pôvodnej schránke, preto je dôležité pôvodnú schránku (v našom prípade info@ pravidelne kontrolovať, či nie je zaplnená. Ak bude úplne zaplnená, emailové správy do nej nebudú prichádzať a tým pádom sa nebude ani nič presmerovávať.

 

Spôsob č. 3: Presmerovanie cez Webmail (email chcem po presmerovaní zmazať zo servera)

 

Ak z nejakého dôvodu nechcete alebo nemôžete použiť ani jeden z vyššie uvedených spôsobov (Emailový alias, Presmerovanie cez Control Panel), tak si emailové správy môžete presmerovať cez Webmail.

Prihláste sa to Webmailu (prihlasovacie meno zadajte plné znenie emailovej schránky, pre ktorú potrebujete nastaviť presmerovanie emailov do inej schránky) a naľavo v menu kliknite na Nastavenia (ozubené koleso) a následne na Filtre:

 

 

Hore napravo kliknite na Vytvoriť:

 

 

Nové pravidlo si nastavte podľa nižšie uvedeného obrázku (aby ste videli presne tieto polia, tak možnosť Rozsah si musíte nastaviť na Všetky správy):

 

 

Toto nastavenie zabezpečí, že všetky správy, ktoré budú poslané ba vašu emailovú adresu, budú jednoducho presmerované na inú emailovú adresu (príklad novy@email.tld), a po presmerovaní sa z pôvodnej schránky zmaže.

Názov pravidla si nazvite napr. Presmerovanie (alebo čo Vám vyhovuje, na funkciu to nebude mať žiadny vplyv), vyberte všetky správy, následne z vybaľovacieho menu vyberte Presmerovať správu na a do políčka napíšte plný názov emailovej schránky, kam sa má správa presmerovať. Následne kliknite na Uložiť a presmerovanie bude nastavené. V prípade, ak by ste potrebovali preposlať správu na viac emailových účtov, tak napravo od políčka, kam ste zadali emailovú adresu, kliknite na + a pridajte si ďalšiu adresu(y).

 

Spôsob č. 4: Presmerovanie cez Webmail (email chcem po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke)

Ak pôvodný email chcete po presmerovaní ponechať v pôvodnej schránke, postup je úplne rovnaký ako v predchádzajúcom prípade, len tentoraz z vybaľovacieho menu vyberte možnosť Preposlať kópiu správy na adresu

 

 

Nastavenia uložte a emailová pošta sa bude po presmerovaní v pôvodnej schránke zachovávať. Aj v tomto prípade, podobne ako v prípade Spôsob č. 2: Presmerovanie cez Control Panel, je potrebné pôvodnú schránku z času na čas kontrolovať, aby sa nezapĺňala poštou.

 

Upozornenie: presmerovanie si nastavte buď cez Control Panel alebo Webmail. Nepoužívajte všetky vyššie uvedené spôsoby naraz pre tie isté schránky, ak si nastavíte presmerovanie v Control Paneli aj vo Webmaile, tak Vám správy môžu chodiť duplicitne.
open gdpr back to top
×